Tuesday, January 15, 2013

Bebelan : Mukaddimah



Assalammualaikum.

Dear diari,

Hari ini, 15 Januari 2013 bersamaan 2 Rabiulawal 1434 hijrah. Pukul 2.44 pagi.

Apa yang istimewanya hari ini?

Aku memilih untuk buat blog baru untuk aku membebel, menconteng dan meluahkan segala apa yang aku rasa.
Memang aku sudah ada blog, cuma aku cipta blog baru ini kerana blog ini lebih bersifat "private". Aku tak mahu kengkawan aku tahu tentang kewujudan blog ini. Aku segan.

Kalau dilihat tajuk blog ini pun, "DIARI GADIS DEBAB" kamu akan tahu yang saya ni seorang gadis yang debab.
Debab tu sama lah maksud dengan chubby, montel, tembam, gebu atau perkataan sinsitipnya ga mim wau kap - Gemuk.

Dalam blog ini, aku akan lebih menumpukan kepada usaha aku untuk menjadi gadis yang sihat, kurus dan chantek. Opps.
Maksud sihat adalah lebih cergas dan aktif.
Maksud kurus pula adalah berat badan yang ideal: tidak terlalu kurus, tidak terlalu gemuk.
Maksud chantek pula adalah chantek dari segi luaran dan dalaman. Seiring.

Jadi, aku akan membebel banyak perkara. So, kalau kamu nak baca tentang kehidupan seorang gadis debab, inilah blognya.
Tak semua gadis kurus itu chantek dan tak semua gadis debab itu tak chantek. Ianya subjektif.

Okehla. Sampai sini je bebelan permulaan blog ini.

Jumpa lagi.

Salam sayang.
Cik Debab.

0 comments:

Post a Comment