Friday, January 18, 2013

Bebelan tiga : Sakit telinga

Dear Diari,

Dah tiga hari
aku sakit telinga,
Dah tak tahan sangat,
gi la klinik.

Niat di hati
nak gi klinik swasta
cepat . mudah . mahal

Dah tak tahan dah.
Tapi.....
semua klinik swasta tutop.
terpaksa jugak la ke bahagian kecemasan
Hospital Jelebu.

Tunggu dalam 10 minit
dipanggil masuk
MA tanye
"Sakit telinga ye dik?"
Saya jawab
"Ye bang"

Dia pun check
Tetiba dia cakap
"Fuh, ada kutu babi nih"

Aku?
"Haha. Adeh. Cemane lak ade kutu khinzir lak nih"
Dengan serta merta
dia suruh aku baring

Tetiba je
4 orang MA datang
nak tengok telinga aku
Diorang nih
tak pernah tengok kutu khinzir kah?

MA tadi pon try
nak tarik kutu khinzir tersebut.
Tiba-tiba
die cakap kutu tu dah hilang pulak

Chek chek balik
rupe-rupenye
tahi telinga rupanya.
Dah jadi keras.

Fuh. Sesedap rase je
diorang sembur dengan air laju.
Pening weh.
Sakit lagi la.

Serik.
Taknak korek telinga pas mandi.
Janji!
Tak buat lagi.



0 comments:

Post a Comment